(¯`*·.¸,¤°´ We are a big family`°¤,¸.·*´¯)
 
IndeksIndeks  PortalPortal  GalleryGallery  FAQFAQ  PencarianPencarian  AnggotaAnggota  GroupGroup  PendaftaranPendaftaran  LoginLogin  

Share | 
 

 OPA KLASIK JOKES MANADO....

Go down 
PengirimMessage
4k1k0
General of the Army
General of the Army
avatar

Male
Jumlah posting : 189
Age : 29
Registration date : 27.04.08

PostSubyek: OPA KLASIK JOKES MANADO....   Tue May 06, 2008 6:18 pm

OAJ (Opa Alo JAps) classics joke.........


OPA : (Sedang menanti ajal di atas tempat tidur...napas tinggal satu2) mmmiiiiinntaaa buu....bbbbbuuuubuurrr...
cucu : apa opa?
OPA : buuubbbuuurrr......
cucu : nda dapa dengar opa...
OPA : buuubbbuuurrr......
cucu : APA........
OPA : BUUUBBBUUURRR......
cucu : ado opa kalo mo bicara kwa coba tarek napas dalam2, buang, kong bicara plang2
OPA : PPPUUUUUUKKKIIIIIII...................

_________________
| LOKONERZ | 4K1K0 |


Terakhir diubah oleh cyb3r_ac1d tanggal Tue May 06, 2008 10:26 pm, total 1 kali diubah
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://www.akikochristo.com
4k1k0
General of the Army
General of the Army
avatar

Male
Jumlah posting : 189
Age : 29
Registration date : 27.04.08

PostSubyek: Re: OPA KLASIK JOKES MANADO....   Tue May 06, 2008 6:19 pm

pada suatu hari alo dapa undiah berhadiah 200 jt,
mar Alo bingo mo simpang di mana jadi dia cuma gale lobang kong simpang di dalam tanah tu doi.
abis alo tambun ulang kong alo tulis "disini tidak ada uang"

waktu utu bajalang2 kong dia dapa baca "di sini tidak ada uang"
utu pe dalam hati "berarti di sini ada uang memang bogo2 tu orang yang da tulis ini"
utu gale kong dia ambe tu doi. dia tambun ulang kong dia tulis
"bukang utu yang ambe"

_________________
| LOKONERZ | 4K1K0 |
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://www.akikochristo.com
4k1k0
General of the Army
General of the Army
avatar

Male
Jumlah posting : 189
Age : 29
Registration date : 27.04.08

PostSubyek: Re: OPA KLASIK JOKES MANADO....   Tue May 06, 2008 6:22 pm

Om Alo pang minum

Om Alo lantaran so mulai sadar kalu depe kebiasaan minum lama-lama mo beking cilaka pa dia, dia pi dokter mo konsultasi

Om Alo : Dok, bagimana kang depe cara spaya kita bole brenti minum?
Dokter : Om Alo ja minum brapa banya so?
Om Alo : Yah ... 1 malam bole abis 10 botol cap tikus dok
Dokter : O mate ... sadiki jo, Om Alo musti se kurang plang-plang itu
Om Alo : Bagimana depe cara dok?
Dokter : Kalo biasanya Om Alo minum 10 botol, coba ini malam se kurang
Om Alo : Io dang dokter, ta coba neh

Om Alo pulang ... dengan kemauan kras mo se kurang depe minum
Amper siang ... kage-kage ada yga batoki dokter pe rumah ... tok tok tok tok
Pas dokter buka pintu, dapa lia kamari ini anak-anak kampung ada angka ni om so tacukur kong pica-pica dara.

Dokter : He? ... ini Om Alo to? ba minum pe karja le kwa ini, ta so bilang se kurang
Om Alo : So lantaran itu kita bagini dok
Dokter : dari kong kyapa?
Om Alo : Biasa dang dok, kalo abis minum kita pulang musti lewat jembatan kacili. Nah ... kalo ta minum 10 botol tu jembatan dapa lia 3, ta pili jembatan tenga ... sampe ruma kita.
Tadi malam ta minum cuma 7 botol, tu jembatan cuma dapa lia 2, ta pili tu di kanan ... yah ini no depe hasil dok.

_________________
| LOKONERZ | 4K1K0 |
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://www.akikochristo.com
4k1k0
General of the Army
General of the Army
avatar

Male
Jumlah posting : 189
Age : 29
Registration date : 27.04.08

PostSubyek: Re: OPA KLASIK JOKES MANADO....   Tue May 06, 2008 6:25 pm

OPA MAKANG PUJI

Opa makang puji bernostalgia mengenai tempo doeloe pa anak-anak muda yang ada nongkrong di LEPUT.
Opa : "Opa tempo.., nona-nona ja baku rampas akang...!
Anak2 nongkrong : "Oh ya...!"
Opa : "Oh iyo...! Opa ley nya ja mundur...5 nona Opa RAMBANG kwa....!"
Anak2 nongkrong : "Wah...wah...hebat Opa...!

Baru 15 menit Opa pulang ka rumah...kage-kage Opa so kaluar ulang deng speda,...pake golpi andalan...rambu licing bla sei angka bok...

Anak2 nongkrong : "Opa...mo kamana...?
Opa : "Mo mandarat dulu...pa tanta Lingkan!
Anak2 nongkrong : "Gila....!"

Nyanda talalu lama Opa so babale deng muka maskena...

Anak2 nongkrong : "Bagimana Opa...dapa jo...???!!!
Opa : "TAKIKIS CA'...!!!"

_________________
| LOKONERZ | 4K1K0 |
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://www.akikochristo.com
4k1k0
General of the Army
General of the Army
avatar

Male
Jumlah posting : 189
Age : 29
Registration date : 27.04.08

PostSubyek: Re: OPA KLASIK JOKES MANADO....   Tue May 06, 2008 6:26 pm

satu hari opa mergokin cucunya lagi meringis kesakitan di kamar..


Opa : kiapa ngana kasiang..

cucu : napa kita da pi kampung sabla mo pasiar pa maitua disana, blum riki
mandarat, tu nyong2 disana so malendong pa kita.. bangka2 no..

Opa : Adoo ngana ini, nembole bagitu, ngana blum tau opa dulu? Opa dulu
waktu masi bajual, maso kaluar orang pe kampung mar nda ada yang berani dola pa Opa..

cucu : Odoo.. jago skali dang opa? opa dulu bajual apa so?

Opa : Bajual Peda

cucu : ???????

_________________
| LOKONERZ | 4K1K0 |
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://www.akikochristo.com
4k1k0
General of the Army
General of the Army
avatar

Male
Jumlah posting : 189
Age : 29
Registration date : 27.04.08

PostSubyek: Re: OPA KLASIK JOKES MANADO....   Tue May 06, 2008 6:27 pm

Opa Story

Opa deng depe cucu abis bauni spiderman 3

cucu : opa, jago kang itu spiderman tadi...

Opa : masi kalah deng opa kasiang.. ngana tau, dulu opa le ja terbang terbang.. apa kwa itu spiderman tadi..

cucu : odoo.. opa kote dulu superman dang...

Opa : Adoh opa bukang superman kasiang..

cucu : o0oo, jadi opa batman dang..

Opa : bukang itu lei..

cucu : kong opa apa dulu dang kong bisa terbang terbang...

Opa : o0o Opa dulu pok pok...

_________________
| LOKONERZ | 4K1K0 |
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://www.akikochristo.com
4k1k0
General of the Army
General of the Army
avatar

Male
Jumlah posting : 189
Age : 29
Registration date : 27.04.08

PostSubyek: Re: OPA KLASIK JOKES MANADO....   Tue May 06, 2008 6:29 pm

opa pa dulu 5 orang da malendong...
opa rata samua dorang..
6 yang maso got...!!
utu :"kiapa 6 opa"???
opa : "opa paling bawa...."

_________________
| LOKONERZ | 4K1K0 |
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://www.akikochristo.com
4k1k0
General of the Army
General of the Army
avatar

Male
Jumlah posting : 189
Age : 29
Registration date : 27.04.08

PostSubyek: Re: OPA KLASIK JOKES MANADO....   Tue May 06, 2008 6:31 pm

utu deng keke dapa lia so sama deng amplop+prangko...
ka mana2 salalu bajang sama2....
cuma de pe masalah nih keke pe papa nyanda kase dorang dua batona...

utu nimau patah semangat....
dia bako ator deng keke...
dia bilang kalo tiap malam minggu dia mo pigi ba aple ba ba diang...
kong tiap kali mo ba apel.. utu pake kode lagu "Bulan Pake Payung"

jadi tiap malam minggu, utu pigi bateru dimuka keke pe jandela kamar kong manyanyi lagu "Bulan Pake Payung"....

utu manyanyi......
bulan pake payung tuturuga batolor....
nona dari ambon datang kaweng di kobong...

keke pe dengar lagu langsung buka jandel kong balompa....
dorang pi bagadang di bawag pohon gedi...

kira-kira 4 minggu utu mandarat pa keke kong selalu pake kode "bulan pake payung"....

ternyata keke pe papa so mulai curiga...
kiapa ini tiap malam minggu salalu ada yg manyanyi "bulan pake payung" di muka pa dorang pe rumah....

gara2 penasaran...
keke pe papa bilang pa keke for mo baku tukar kamar....
keke tidor deng dia pe mama....
keke pe papa tidor pa keke pe kamar....

nah....
pas malam minggu....
utu datang mo batona deng keke....
pe sampe di muka keke pe jandela kamar...
utu langsung manyanyi....
"bulan pake payung tuturuga batolor"....

dia heran kiapa keke nyanda kaluar kamar....
dia manyanyi ulang tu lagu....

keke pe papa bahoba dari jandela...
keke pe papa lia utu ada manyanyi di muka keke pe jandela kamar...

utu manyanyi trus tu lagu...
dia ulang manyanyi.....
dia pikir keke so ta tidor stow kong nyanda dengar....

utu manyanyi ulang....
"bulan pake payung tuturuga batolor....."

kage2 keke pe papa buka jandela...
kong bataria.....
hei tuturuga pigi batolor jao-jao ngana...
jang batolor di sini.... ato kita potong ngana pe tolor....

_________________
| LOKONERZ | 4K1K0 |
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://www.akikochristo.com
4k1k0
General of the Army
General of the Army
avatar

Male
Jumlah posting : 189
Age : 29
Registration date : 27.04.08

PostSubyek: Re: OPA KLASIK JOKES MANADO....   Tue May 06, 2008 6:32 pm

Suatu hari, Utu yang ada pastiu-pastiu pa depe majikan karna dapa marah trus, dapa suru pigi di toko bangunan for mo bli paku.
Pe sampe di toko bangunan, Utu ba tanya pa Ko'.

Utu : "Ko',..mo bli paku dang satu kilo".
Ko' : (batanya deng polos2) "Mo bungkus ?"
Utu : (so deng pastiu Utu bajawab)..Nyanda !!....Mo makang sini..!!
Ko : Hah???!!

_________________
| LOKONERZ | 4K1K0 |
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://www.akikochristo.com
4k1k0
General of the Army
General of the Army
avatar

Male
Jumlah posting : 189
Age : 29
Registration date : 27.04.08

PostSubyek: Re: OPA KLASIK JOKES MANADO....   Tue May 06, 2008 6:34 pm

Ada Opa deng Oma mo baku kuat konto.
Kong dorang beking r gunung dari paser.
Pertama opa yang konto...buuuuuuuuuttt.. mar cuma stenga yang rubu
depe kadua oma yang konto ..buuuuuuuuuuuttt.... tu paser langsung rata
Trus opa gara2 nemau kalah bilang bagini pa oma"oma ,pasti ngana ruci, sini co qta priksa...
butul tohhh pake dua lop kwa bagimana nda m menang...

_________________
| LOKONERZ | 4K1K0 |
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://www.akikochristo.com
4k1k0
General of the Army
General of the Army
avatar

Male
Jumlah posting : 189
Age : 29
Registration date : 27.04.08

PostSubyek: Re: OPA KLASIK JOKES MANADO....   Tue May 06, 2008 6:35 pm

Opa lagi,..


Opa dulu waktu jaman penjajahan dulu, waktu itu blanda so kepung Jendral sudirman so lari, Suharto lari, sampe nagabonar le lari, cuma opa yang da ba tahang ,.....EH opa jago kang, Jago di hollan bagimana le mo lari so dapa todong pistol dikapala mo lari bagimana.....#%#%#%#^

_________________
| LOKONERZ | 4K1K0 |
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://www.akikochristo.com
4k1k0
General of the Army
General of the Army
avatar

Male
Jumlah posting : 189
Age : 29
Registration date : 27.04.08

PostSubyek: Re: OPA KLASIK JOKES MANADO....   Tue May 06, 2008 6:36 pm

suatu hari ada pertandingan antar negara, siapa yg bole mo kse batariak pa tambio ato lonte dlm hal dikoi/ranjang. ada 3 peserta yg iko.

peserta pertama datang dari amerika,badan batato, baotot, kekar lagi.. dgn diolesi minyak king kobra dan minum viara super, si pria amerika pun 'bertarung'. ternyata dalam 5 menit, malah si amerika yg menjerit karena tidak mampu lagi.. amerika pun dinyatakan gagal.

peserta kedua datang dari arab, dan menggunakan minyak arab yg terkenal hebat untuk kaum pria, diolesi nya dan membesar 2 kali lipat.. ternyata dalam 3 menit pun si arab tidak mampu lagi bertarung dan berteriak kalah... si arab pun gagal dalam pertarungan....

nah, kong datang peserta ke 3 dari indonesia, nintau dp peserta so opa, kurus kering, so kriput sisa tulang dibungkus kulit, kepala pai kong botak lei... akhirnya ini opa maju dgn percaya diri..
Penonton kong bakuku lantaran peserta tidak berbobot.. "opa, bagali kubur jo kang batanam sendiri... dasar nintau diri... seberapa pai so opa punya..?" tanya salah satu penonton. Opa pun hanya tersenyum bangga..

Akhirnya si opa pun masuk dalam arena pertarungan...

Eh.. blum 1 menit tiba2 ini tambio batariak histeris minta2 ampun, so manangis, somo falao... penonton dan juri kaget, karena itu tambio menagis karena opa. opa pun keluar arena dgn kepala keringatan dan berminyak-minyak serta tambio juga keluar arena sambil bajalan tesenga-senga...
Akhirnya opa dinyatakan sebagai pemenang.

wartawan pun mengerumuni dan menanyakan apa rahasianya.....
Opa pun menjawab dgn percaya diri... "Pake ini..." sambil menunjukkan ke kepalanya yg baminyak basah keringatan..

"Oohhhh..." kata wartawan.

Cek paracek nintau opa menggunakan kepalanya sebagai 'senjata' dalam bertempur... Jelas saja tambio menangis lantaran opa jaga cungkel diantara paha dgn depe kapala botak. ....

_________________
| LOKONERZ | 4K1K0 |
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://www.akikochristo.com
4k1k0
General of the Army
General of the Army
avatar

Male
Jumlah posting : 189
Age : 29
Registration date : 27.04.08

PostSubyek: Re: OPA KLASIK JOKES MANADO....   Tue May 06, 2008 6:37 pm

ada opa baru bli harley kong dya so pake test ba jalan...
kong pas di tengah jalan,baku dapa deng om naek oto...
kong ope tanya pa tu om di dalam oto..
Opa:"Nyong,so pernah nae harley ngana?"
Nyong:"tau dang(pendi leh,mentang2 harley baru se pamer)"
trus tu nyong ba laju..
kong opa dusu..
kong opa tanya ulang..
Opa:"nyong,so pernah naek harley ngana?"
Nyong pe jengkel,kong dya tancap..
kong opa dusu..
kong opa ba tanya ulang..
Opa:"nyong,so pernah nae harley ngana?"
NYong:"doh,opa pe sombong eh...ba jauh jo opa.."

kong tiba2 tu opa kecelakaan...
trus karna iba..
tu nyong ba dekat kong bantu pa opa ba diri...
kong,pas opa buka mata..
opa tanya ulang pa nyong...
OPa:"nyong,so pernah naek harley ngana?"
nyong:"aduh opa,so cilaka leh,masih mo basombong lagi.."
opa:"nyanda eh...qta cuma mo tanya dp rem dimana"..'
nyong:"GUBRAK!!!!.."

_________________
| LOKONERZ | 4K1K0 |
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://www.akikochristo.com
4k1k0
General of the Army
General of the Army
avatar

Male
Jumlah posting : 189
Age : 29
Registration date : 27.04.08

PostSubyek: Re: OPA KLASIK JOKES MANADO....   Tue May 06, 2008 6:42 pm

Opa pamer ke-playboy-an-nya waktu masih muda pa Alo (opa pe cucu).
Opa : Alo, jang ngana tanya opa pe playboy dulu waktu masih muda.
Parampuang mana opa nya kanal.

Dengan rasa penasaran Alo pigi di rumah bordir....di Bitung tepatnya di lorpo alias lorong popaya
Abis Alo 'pake' tu cewe, alo kore deng jari tenga depe [Maaf]-'Ms.V' kong alo bawa kong kase ciong pa depe opa .

Alo : Opa, ini sapa punya?
Opa : Anjali....
Alo : Ih...pem*r butul no

Alo penasaran, alo pigi di bulu kuning di tuminting.....
Alo kore le tu cewe punya....

Alo : Opa, ini dang sapa punya?
Opa : Yah, yang ini, Xena....punya
(dengan gaya pandang enteng)

Alo : A....ki may, butul no.


Alo so pastiu, katiga, ka ampa, deng yang ka lima opa tau le tu cewe pe nama.
Dalam hati, bukang maing tape Opa kang.
Mar lantarang nimau kala, alo pi lapangan di kalasey (kebetulan banyak sapi ja ika disitu).
Kong Alo kore tu sapi 'punya'. Alo bawa pa opa.

Alo : Opa, ini sapa punya dang?
Opa : Mmmmm...(sambil ba pikir) Eh, barang baru ini....bagi kwa deng opa.
Alo : (Dalam hati) Bage jo opa di lapangan kalasey banya ta ika-ika, kurang mo pili.

_________________
| LOKONERZ | 4K1K0 |
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://www.akikochristo.com
4k1k0
General of the Army
General of the Army
avatar

Male
Jumlah posting : 189
Age : 29
Registration date : 27.04.08

PostSubyek: Re: OPA KLASIK JOKES MANADO....   Tue May 06, 2008 6:43 pm

Ada cewe yang depe [maaf] Ms.V lagi saki kata.
Dia pigi ba priksa pa Dokter.

Pertama dokter kase maso jari tenga.
Dokter : Saki?
Cewe : Nyanda dok.

Dokter se maso so deng pergelangan tangan.
Dokter : Saki?
Cewe : Nyanda dok.

Dokter lebe kase ka dalam le depe tangang (sampe di siku-sku)
Dokter : Saki?
Cewe : Nyanda dok.

Dokter kase maso depe tangang so sampe bahu....
Dokter : Saki?
Cewe : Io dok saki.

Dokter : Ooo....ngana dapa AMANDEL.....

_________________
| LOKONERZ | 4K1K0 |
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://www.akikochristo.com
4k1k0
General of the Army
General of the Army
avatar

Male
Jumlah posting : 189
Age : 29
Registration date : 27.04.08

PostSubyek: Re: OPA KLASIK JOKES MANADO....   Tue May 06, 2008 6:49 pm

KAMUS BAHASA CHINA-MANADO

Cerewet = ma moe thung.
Ngorok = tha son noh.
Babak belur = Lue pie cha.
Cinta = ba tho nah.
Bercinta = no seng ajo.
berkulit hitam = soh arang kwa.
Tidak sopan = Khu nyuk loe.
Bau busuk = soh khon toh.
Bau mulut = soh baw thai.
Sangat besar = khong pai joh.
Agak besar = no phe pai.
Agak kecil = kha nie no.
Kurang ajar = na phe thai
Lupa pake calana dalam = tah soh lia.
Tidak mandi = soo baw got.
Kencing di celana = soh tha pis.
Orang gila = ba meng meng.
Marah marah = bah phe tho.
Pelit banget = Khon chu due.
Sesak napas = bah ho sah.
Bosan banget = soh pas thiu.
Buang air besar = pie che bok.
Rambut halus = soo goh no.
Rambut lebat = ba ie fue
Ribut skali = meong babu nyie.
Gemuk = soh go de.
Bengkak = ofu teto no.
Orang china = sie pit lue.
Orang manado = pang ngie lue.
Orang Kwangkoan = Bia phong lue.
Orang tonsea = sok ak sie.
Orang sanger = goh goo hya.
Orang Tanawangko! = (gak brani dech ntar keke ngamuk).
Pendek gode = kha cho no

=================================================================================================

Baby sitter.

Tante Mintje punya anak Kobi umur 5 tahun, baru terima baby sitter baru.
Mama : Ini Luce yang nanti mo jaga jaga ngana
Kobi : Kok ganti lagi mama...!
Mama : iya..pembantu yang lama itu malas...., ayo cium...dong !
Kobi : ngak mau mama...!
Mama : kenapa....!
Kobi : Tadi pagi papa mo cium pa dia...langsung dapat tampeleng... .
Mama : .....apa.. !!!...????

MO BATOBO & NAE SPEDA

20 taon lalu di Manado .
Obo masi 8 taon deng depe ade Obe umur 4 taon maso toko di bendar.
Obo : brapa ni harga vorban (pembalut wewene merek softex)
Kasir : ech kiapa ngana ada beli ini voor ngana pe Mama kang ?
Obo : bukang...
Kasir : och for ngana pe kaka parampuang.. ?
Obo : bukang..! ini for tape ade Obe.
Kasir : voor apa ..? dia kan masih kacili deng laki laki ley..
Obo : kita lia di iklan TV kalu pake ini sobole batobo deng nae speda.
Kasir : ....pe tai deng ngana !!!


ROMEO & JULIET versi Manokad.

Pasangan muda yang sama sama masi "POCI" akhirnya kaweng (TOLE & Keke).
Dorang dua gugup waktu mo memasuki malam pertama, dorang dua nyanda mo mengaku atow batanya satu sama laeng tentang apa yang musti dorang beking di malam pertama.
Lantaran so kabingongan Kaco HP pa depe Papa: "Papa apa yang TOLE musti beking?" ...."batalanjang kong nae katampa tidor" jawab papanya, kemudian TOLE beking tu dia pe Papa bilang.

Keke kage stenga mati liat TOLE so batalanjang, kong Keke ba HP pa dia pe mama, kong mama bilang "batalanjang jo deng ngana iko rupa tu TOLE da beking".
Setelah itu TOLE ba HP ulang pa dia pe papa "Papa...kong abis itu apa ley tu TOLE mo beking..?" sambil gregetan papanya menjawab "Lia tu ngana pe bini pe body yang talanjang kong ngana kase maso tu bagian yang paling keras dari tu ngana pe bodi ke ngana pe bini pe tampa piss"

Brapa lama kemudian Keke batanya pa dia pe mama "apa yang Keke mo beking ?" kong dia pe mama batanya bale..."apatu ngana pe laki da beking.?"
Keke stenga ba ma'ngeloh kong berkata "napa tu TOLE pekapala ada kase maso kadalang toilet kong so nimbole tacabu".

alamak....capat capat pangge ambulance... ..!!!!

SO SENO.

Obo lagi da baba jalang lewat dimuka pos hansip di Tuminting di daerah banya orang Holantalo, kong Obo lia TOLE lagi da barika kong manyanyi "Oh Ina ni Keke", 5 minit kemudian Obo babale TOLE so bapalaka kong ba manyanyi "salendang sutera".
Obo tanya : TOLE...! kiapa ngana manyanyi yang satu barika kong yang satu bapalaka.
TOLE jawab : Kalu barika itu side "A" no tu bapalaka side "B".
orekey....Kaco so snewen kote'

DIPINTU SORGA 3

Noni,Vita,Ketty deng Lisye,malang2 nae taxi ka Tomohon.Ditenga jalan tu sopir menganto sampe ta tidor, kong tu taxi maso ka tubir.Tu sopir slamat, maar Noni,Vita , Ketty deng Lisye mati .... kong langsung menghadap pa Petrus. Petrus:"Skarang ngoni babaris... Noni dimuka, abis itu Vita kong Ketty, baru Lisye paling blakang. Kita mo tolong pa ngoni ...... ngoni kang blum kaweng ..... masih perawan. Kita nyanda mo beking susah ... kita cuma mo kase satu pertanyaan. Manyau bae bae ..... supaya dapa maso sorga. Tu pertanyaan: "Apa ngoni so perna lia, ato pegang, ato bermaeng deng tu laki laki pe barang?" Noni ngana paling dimuka jadi ngana lebe dulu.
Noni: "Minta ampung .... kita kwa dulu cuma bahoba pa om Allo pas dia lae mandi. Jadi kita so lia om Allo pe barang. Itu lei nyanda kentara bae bae, tu lampu kwa cuma 25 watt. Cuma bagitu no ..... nyanda ada laeng". Petrus:" Oke ...... ngana lia tu baskom isi aer disana ...... kase maso tu mata kong cuci tu mata bae bae disitu ...... abis itu ngana bole maso ka sorga. vita, ngana kang baris kadua ...... coba cerita ngana pe pengalaman?" Vita (manangis):" Uh,uh,uh ... kita blum beking apa apa ..... dulu waktu kita ba tona deng Beno .... kita cuma satu kali pegang dia pe barang ...... abis dia bilang kalo sayang musti pegang ..... glap glap lei .... jadi tu barang kita nyanda lia". Petrus:"Nyanda apa apa ..... cuci bae bae tu tangang di baskom .... abis itu ngana bole maso. Blum abis Petrus bicara Ketty deng Lisye so bakalai ... sampe baku rado rambu. Petrus:"Hei .... brenti dulu .... kiapa ngoni dua bakalai?" Ketty:"Tadi kang so ator, torang babaris deng Lisye musti paling blakang .... napa dia bapaksa mo maju kamuka". Petrus:"Kiapa ngana?" Lisye:" Om Petrus .... kita nyanda mo apa apa ...... sorry sorry jo .... mar kita nimau babaris diblakang Ketty ... kita musti lebe dulu dari dia ..... trus trang kita tau dia pe kalakuan .... torang dulu kang suka bajalang sama sama ...... kita nimau abis Ketty ! cuci dia pe pant* ..... baru kita ba kumur kumur deng tu air dibaskom ...... so gila stou.

Ba Hugel

Oom Utu tukang ba hugel pulang rumah disambut tanta Nortje deng manangis.
Tanta Nortje : Hu..hu..huuuu. .so lima hari ngana baru pulang hu..hu..hu.. , ngana so nyanda sayang pa kita kang hu..hu..hu.. .?!

Oom Utu : ..sedang orang pe maitua KIta sayang.., apalagi ngana...!!!

reuni

Obrolan 4-sekawan dipojok Starbuck's Cafe Jakarta tentang “lain dulu lain sekarang”.
Nyong Tapanuli: Dulu aku yang mencopet, sekarang aku kena copet pula.

Nyong Minang: Dulu awak yang menipu sekarang awak kena tipu.

Nyong Ambon: Dulu beta suka menodong sekarang beta kena todong.

Nyong Tondano (Senyum kecut): Du…du…dulu kita blung di Jakarta skarang kita so di Jak….

TOLE

Tole pe mama so dengar yang Tole so satu minggu da tagate hati deng Evi...
Tole pe Mama ; Eh Tole....tu Evi so kaweng depe laki pelaut kiapa ngana brani Bahugel deng dia ?
Tole ; Ah....Mama nimbole bilang Bahugel dong...kita deng Evi so dari dulu depe laki so tau noh...
Tole pe Mama ; Apa ?...nimbole bilang Bahugel ? mo bilang apa dang ?
Tole ; Selingkuh dong.....
Tole pe Mama ; Se Ze....persetang jo deng ngana..Jang pake tu bicara Inggris deng kita eh....biar mama cuma di SD mama tau tu bahasa.
Tole pe papa so mulai ganas....sebab so tiga bulan dari Jakarta Tole pe hambak cuma ba eksen nda mo tulung depe papa di kobong.
Tole pe Papa ; Pe cukurungan deng tu orang-orang lia nda orang dikobong dorang ambe tu batata deng poki-poki sonder kita pe tau.....
Tole ;....Oh... Papa ?....kalu babagitu di Jakarta bilang Jambret.
Dengar bagitu Tole pe Papa pe ganas nae di kapala deng dia ambe tu cambok kuda lalu dia manyimpang pa Tole,Kalu ini di Jakarta bilang apa dang ?....kcak..kcak. .kcik cuk cak....Mo bagaya silat Tole tangkis pukulan bertubi tubi,depe papa bage pa Tole sama deng orang da pukul ular, Tole lari bataria persis orang da kenal aer mandidi....dari Jakarta kah ?
cEke jo tudia...KALO DI MANADO INI DORANG BILANG PAPA MARONTAK...! !

Dorkas....

Bagitu klaar kaweng Mintje(Mien) deng Fentje(Fen)
sementara masih tinggal deng orang tua,Fen..,pe
mertua hobi piara ayam.jadi Mien so tau tu karja
dulu waktu bulung kaweng bantu2 urus ayam,
satu kali Mien pe mama ( tanta Dorkas)suru pa Mien
Dorkas :"Mien...,so mulai glap.,so boleh kase
maso jo tu Tolor di dalam".
Mien :"Ma....,sadiki lei kwa...Fentje bulung
mandi".
Dorkas :"Mien...,ngana so mulai lupa mama pesan
waktu bulung kaweng kang".
Mien :"Mama...kita so bilang pa Fentje..maar
dia bilang sadiki lei masih fruk..!"
Dorkas :"Bilang pa fen kalo nimau nanti mama mo
suru pa Bertje kase maso tu tolor "
Fentje :"Mama...,apa so mama pe maksud tolor..
masih fruk bagini somo kase maso tu
tolor...."
Dorkas :"Ngoni pe setang deng ngoni...,mama bi
lang kase maso tu tolor Ayang tau..?"
Mintje deng Fentje...oh. ....tolor Ayang dang....
torang kira Tolor..toyoiii. ....

BAWA-BAWA

Keke di Manado bakudapa deng Keke pe birman, Oom Kalo.
OOM KALO : Otetey Keke...baru datang ley kasi ngana...apa kabar...???
KEKE : Bae Oom...! Oom ley bagimana kabar...? Brapa kote Oom pe anak...Keke so lupa...?
OOM KALO : Kita pe anak dua...tu basar laki-laki, BAWA-BAWA OTO...kong tu kacili parampuang OTO BAWA-BAWA... !
KEKE : ?????!!!!


Kase kaluar samua....... ..!!!!!

Satu saat TOLE pi makang di rumah makan "Chamoe Chamoe" di STASION 45
TOLE : Hey....ada Babi Utang..?
Pelayan : Ada ....!!
TOLE : Bebek.....?
Pelayan : Ada ...!!
TOLE : anj*ng Herder....?
Pelayan : Jangan kan Herder enter Harimau kwa ..ada !!!
TOLE : No kase kaluar kong jao jao samua Kita deng maitua mo makang Tinutuan

PAPANCURI

Om Beno manghadap ka kantor polisi.

Polisi:" Om mo lapor apa lei, .......tu papancuri pa om pe ruma torang so tangka.

Om Beno: "Kita cuma mo bicara sadiki deng dia."

Polisi: "Sudah jo om nanti jo bicara disidang pengadilan minggu eso".
Om Beno (sadiki ba paksa): "Ini kwa perlu skali ......... kitya cuma mo tanya tu diya pe rasia ..... bagimana maso ka ruma tenga malang kong maitua nyanda ta bangong. So deng taong kitya bacoba ....... maar nyanda ja bisa ...

100 % CUMA NGANA.

Satu saat Adam deng Hawa babacirita di Taman Eden :
Adam : Hawa kita mo tanya..apa ngana butul butul sayang pa kita..???
Hawa : No sapa ley tare...cuma ngana no !!! .....memang diluar banya mar yaki.!!!!

Nae Bendi

Peter jadi kusir bendi,di bok Motta kase stop,kalu ka pasar 45 bayar brapa dang ?
Peter , Biasa noh cuma 2000 rupiah.
Motta setuju deng cuma dia sandiri didalang bendi,sewaktu mo turung Motta cuma kase 1000 rupiah lalu Peter bilang,eh..ini kurang saribu,tadi kita bilang 2000 rupiah toh ?
Motta bobalas; So pas butul itu noh....kita toh deng ngana didalang tu bendi makanya depe harga musti berbage dua ?,....ngana saribu kita saribu.
Peter; hmmmmm... cukurungan.. ..

DOSA BASAAAR

Obe pigi mangaku dosa di katedral.

Obe: "Pastor kitya mo mangaku dosa, butul butul kitya amper beking dosa basaar.

Pastor: "He ........ apa deng tu ngan pe arti ..... amper".

Obe: "Bagini kwa ... tadi malam setang da tola pa kitya deng Mince, torang dua so batalanjang, so baku plo lama lama, so baku goso tu anu ....... maar ta inga akang tu dosa, kitya nyanda trus".

Pastor : "Kalo bagitu ngana so beking dosa basaaaar ............ ... goso goso sama deng so kase maso, ....... for itu ngana pe hukuman skarang musti sumbayang Santa Maria 10 kali, ..... deng ngana lia tu kotak persembahan disana .......... kase maso pa tu kotak Rp. 100.000,- for orang miskin.

Obe trus basumbanyang kong pas sampe pa tu kotak persembahan Obe ta diang, nyanda kase maso doi... trus mo bajalang pulang. Pastor tarukira tu Obe pe kalakuan, kong pangge pa Obe.
Pastor: " Obe ngana jangang caparuni he ..... kiapa ngana nyanda kase maso tu doi.
Obe: "Bagini pastor, tadi kitya ta inga pastor bilang ............ goso goso sama deng kase maso........ . jadi tu doi kita so goso goso di lubang kotak persembahan

Otak popo..

Popo dia pe mama ada suruh pi beli Bedak purol di Kaco pe warong kakilima,

Oom Kaco...ada bedak purol..? Nyanda ada...torang nyanda bajual bedak disini.
Besoknya Popo datang lagi..cari bedak mar Kaco bilang torang so nyanda pernah bajual bedak purol, de pe hari katiga datang ulang tu' Popo cari bedak lagi..., Kaco so nae darah.....
de pe hari ka 4 tu Popo datang ulang Kaco so lebe emosi....!
Popo : ...apa ada bedak purol disini..??
Kaco : nhe...!!! kalu ngana datang ulang cari bedak purol kita gergaji ngana pe kaki....tau' !!!!

Hari ka lima Popo datang ulang ke Kaco pe warong.
Popo : Ada jual gergaji disini..
Kaco : Nyanda ada...!
Popo : Kalu bagitu ada jual bedak purol....??
Kaco : ngana pe kacang tore deng ngana....!!! kaluaaarrrrr! !!!!

================================================================================================

Tambahan mar bukan jokes manado

1)
Ada seorang perempuan mau diperkosa dan dia berteriak2:
"Masukin.... .Masukin" . Pemerkosa kebingungan, nekat amat
nih perempuan, kok malah nantang.

Eh ternyata nama suaminya Mas UKIN.
------------ --------- --------- --------- --------- --------- -
2)
Anda tau beda wanita dgn kecoa??
Kalo kecoa disemprot dulu, kejang2, lalu telentang.
Kalo wanita terlentang dulu, kejang2, baru disemprot.
------------ --------- --------- --------- --------- --------- -
3)
Ada3 sifat BAIK burung laki2:
1- DISIPLIN, tiap pagi selalu bangun
2- SOPAN, tiap lihat wanita cantik selalu berdiri
3- HORMAT, menunduk kalo lihat nenek2

------------ --------- --------- --------- --------- --------- -
4)
Seorang yang sangat alim lihat cewek buka baju dan dia bedoa:
Tuhan, tolong
tutup
mataku. Pas dia buka mata lagi, cewek udah bugil. Dia berdoa
lagi:
Ya Tuhan, tolong tutup mataMU.

------------ --------- --------- --------- --------- --------- -
5)
Hobby waktu masih kecil, bacaannya "BOBO"
Menginjak remaja, bacaannya "GADIS"
Setelah dewasa, hobbynya BOBO ama GADIS

------------ --------- --------- --------- --------- --------- -
6)
Ukuran payudara perempuan bisa diketahui dari HP nya:
NOKIA : Nongol, Ketat, Indah dan Asli,
SIEMENS: Simple menjurus Sensual
ERICSON: Enak diraba, isinya cuma silikon

------------ --------- --------- --------- --------- --------- -
7)
Setelah selesai ML sepasang muda/di tebak2an.
Pria: "Kamu asli Sidoarjo ya, ... beraroma trasi."
Wanita: "Kalo Mas pasti dari Brebes, tuh telornya asin
banget!!"

------------ --------- --------- --------- --------- --------- -
8)
Seorang anak Irian bertanya pada gurunya:
"Bu, kenapa matahari cuma ada satu?"
Dijawab gurunya: "Satu aja elu udah item, apalagi dua !"

_________________
| LOKONERZ | 4K1K0 |
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user http://www.akikochristo.com
budi2ndgen
Corporal
Corporal
avatar

Male
Jumlah posting : 153
Location : jakbar binuss @_@
Registration date : 30.04.08

PostSubyek: Re: OPA KLASIK JOKES MANADO....   Mon Jun 09, 2008 2:07 am

cyb3r_ac1d wrote:
OAJ (Opa Alo JAps) classics joke.........


OPA : (Sedang menanti ajal di atas tempat tidur...napas tinggal satu2) mmmiiiiinntaaa buu....bbbbbuuuubuurrr...
cucu : apa opa?
OPA : buuubbbuuurrr......
cucu : nda dapa dengar opa...
OPA : buuubbbuuurrr......
cucu : APA........
OPA : BUUUBBBUUURRR......
cucu : ado opa kalo mo bicara kwa coba tarek napas dalam2, buang, kong bicara plang2
OPA : PPPUUUUUUKKKIIIIIII...................

wakakakaka

keren"

cpd cpd
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
^W*I*L*L*Y^
Private
Private
avatar

Jumlah posting : 38
Registration date : 15.05.08

PostSubyek: Re: OPA KLASIK JOKES MANADO....   Thu Jun 12, 2008 3:44 pm

waaaakakakakakakaaaa



parah ngn kiko..


adooohh...

sakit puru..


wkwkwkwkwkaaa


btw..thnx...

GBU
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
SMS2ndGr
Private
Private


Male
Jumlah posting : 31
Age : 30
Location : Surabaya, Jatim
Registration date : 10.05.08

PostSubyek: Re: OPA KLASIK JOKES MANADO....   Fri Dec 12, 2008 10:33 pm

wew.....

jago ba joke nt no.....

ta pe puru riki saki ni dia e.....

keren bro..... sep2 sep2
Kembali Ke Atas Go down
Lihat profil user
Sponsored content




PostSubyek: Re: OPA KLASIK JOKES MANADO....   

Kembali Ke Atas Go down
 
OPA KLASIK JOKES MANADO....
Kembali Ke Atas 
Halaman 1 dari 1

Permissions in this forum:Anda tidak dapat menjawab topik
ஜ¤══¤۩ LOKONERS ۩¤══¤ஜ :: Free Topics :: Jokes-
Navigasi: